لیست مطالب

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

روش‌ های تبلیغات موثر برای فروش بیشتر

اشتراک گذاری در:

تبلیغات عبارت است از ایجاد پیام و استفاده از تکنیک‌های مختلف روانشناسی برای ترغیب افراد به خرید محصولات و خدمات. تبلیغات یکی از قدیمی‌ترین روش‌های بازاریابی و هدف آن تاثیرگذاری بر تصمیمات و اقدامات مخاطبان برای خرید، دانلود یا موارد دیگر است. تبلیغات خوب به گونه‌ای طراحی می‌شوند که به‌ یادماندنی و تاثیرگذار باشند. در این مطلب شیوه های تبلیغات موثر برای فروش بیشتر را معرفی می‌کنیم.

از جذب مشتریان جدید تا راه اندازی یک خط محصول جدید، یک کمپین عالی می تواند به حفظ و رشد کسب و کار شما کمک کند. اگر در حال برنامه ریزی یک کمپین تبلیغاتی برای رونق کسب و کار خود هستید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا بیشترین بهره را از آن ببرید.

اگر در بازاریابی حرفه ای نیستید یا بودجه لازم برای سپردن به یک آژانس یا فرد متخصص را ندارید نگران نباشید – ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک شعار کمپین جذاب بسازید یا تصاویر جذابی را انتخاب کنید که مشتریان بالقوه آن را دوست داشته باشند!

چگونه تبلیغ کنیم

اهمیت تبلیغات درست و صحیح برای افزایش فروش

فرض کنید صاحب برند کفش مردانه، چند میلیون تومان برای تبلیغ در برنامهٔ تلویزیونی مرتبط با سلامت زنان صرف کند. چقدر برای او سود خواهد داشت؟

چه چیزی باعث می‌شود نرخ هزینهٔ تبلیغات آن‌ها منفی شود؟ خیلی ساده است! جایی تبلیغ کرده است که به محصول او نیاز نداشته‌اند. می‌توان حدس زد که هیچ استراتژی مشخصی برای تبلیغ هم نداشته است.

تبلیغات کورکورانه و فله‌ای راه خوبی برای افزایش فروش نیست! از طرفی هم برنامه‌ای که مخاطب زنانه دارد، زمان و مکان مناسبی برای نمایش تبلیغ کفش مردانه نیست.

ضرب‌المثل «هر سخنی جایی و هر نکته مکانی دارد» را که شنیده‌اید؟

حالا این ضرب‌المثل را برای کسب‌وکارها در نظر بگیرید. اگر با تبلیغات انبوه در زمان و مکان نامناسب سراغ افراد بروید، به بیراهه می‌روید! با این کار نه‌تنها باعث آزار مشتری می‌شود، بلکه به شخصیت برندتان هم آسیب می‌زنید.

آموزشگاه کنکوری که می‌رفتم، تخفیف کلاس‌ها و مشاوره‌های خود را تا سه سال بعد، از طریق ایمیل و اس‌ام‌اس همچنان ارسال می‌کرد! آن‌قدر آزاردهنده بود که نه‌تنها شمارهٔ آن‌ها را به فهرست سیاه منتقل کردم، بلکه حتی به دیگران هم آن‌ها را معرفی نکردم.

این مثال‌ها را زدیم که به این موضوع برسیم:

هر تبلیغی را برای رسیدن به هدف مشخصی ساخته‌اند!

اگر قرار است تبلیغ کنید تا بفروشید، باید از مسیر درست بروید. مگر می‌شود با جادهٔ شمال به بندرعباس رسید؟

حالا که اهمیت انتخاب صحیح روش و مسیر را درک کردید، بیایید روش‌ های تبلیغات موثر برای فروش بیشتر را با هم بخوانیم.

۱۰ نکته برای تبلیغات موثر برای فروش بیشتر

این نکات می تواند برای هر تبلیغاتی که برای کسب و کار خود انجام می دهید، چه به صورت چاپی، چه دیجیتال و یا حتی از طریق ایمیل مارکتینگ اعمال شود. با استفاده از این اصول تبلیغاتی زیر کمربند خود، آماده ایجاد کمپین تبلیغاتی بعدی خود خواهید بود. در اینجا ۱۰ نکته برتر ما برای استفاده حداکثری از تلاش های تبلیغاتی خود آورده شده است.

تاثیر تبلیغات در فروش

۱- پیام روشن و واضحی داشته باشید

آیا مردم می دانند که شما چه چیزی را می فروشید یا می خواهید با چه چیزی ارتباط برقرار کنید؟ ممکن است فکر کنید که واضح است، اما ممکن است برای یک مشتری بالقوه اینطور نباشد.

قبل از شروع نوشتن آگهی خود، سعی کنید خدمات یا محصولاتی را که ارائه می‌دهید خلاصه کنید و در مورد «پیشنهاد آسانسور» تصمیم بگیرید. این به شما کمک می کند تا بفهمید می خواهید به چه چیزی برسید و بازار هدف شما کیست. فراموش نکنید که به این فکر کنید که چه چیزی کسب و کار شما را منحصر به فرد می کند!

هنگامی که این را بدانید، می توانید کلمات خود را با دقت انتخاب کنید تا پیامی واضح در مورد کسب و کار خود و آنچه که تبلیغ می کنید ایجاد کنید. اما به یاد داشته باشید، کمتر، بیشتر است – به خصوص زمانی که فضای کمی دارید!

۲- با تیتر خود تأثیر بگذارید

این اولین چیزی است که مردم می خوانند و ممکن است تنها تعاملی باشد که کسی با برند شما دارد. اگر کسی نمی داند شما کی هستید، تیتر شما باید به خوبی او را متقاعد کند که چرا باید انجام دهد.

توجه آنها را با کلمات قدرتمند و فعال جلب کنید. توسل به احساسات آنها. با یک سوال آنها را به داخل دعوت کنید. تیتر خود را کوتاه، واضح و مختص تبلیغ خود نگه دارید.

سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • چه چیزی کسب و کار شما را متمایز می کند؟
  • چه چیزی ارائه می دهید؟
  • چرا کسی باید از شما خرید کند؟

۳- از تصاویر چشم نواز استفاده کنید

یک تصویر هزاران کلمه را به تصویر می کشد، بنابراین از تصاویر چشمگیر برای تأثیرگذاری استفاده کنید و با کمترین حرف بیشتر بگویید. فرقی نمی‌کند سبک عکاسی را انتخاب کنید یا تصویرسازی را انتخاب کنید، باید برند باشد و از پیام اصلی شما پشتیبانی کند.

از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید و از ترکیب بندی های شلوغ خودداری کنید تا تبلیغ خود را ساده و واضح نگه دارید. با سبک مناسب، می توانید کاری کنید که فردی که با تبلیغ شما روبرو می شود متوجه شود که چقدر از خرید نان خانگی از یک نانوایی محلی گذشته است.

می‌توانید عکس‌های رایگان را از وب‌سایت‌هایی مانند freepik و Pexels و Unsplash دانلود کنید، البته قبل از استفاده از آنها در تبلیغات، حتماً سیاست‌های استفاده را بررسی کنید.

۴- برند سازی

برندسازی شما چیزی است که شما را منحصر به فرد می کند. تثبیت هویت برندتان به موقعیت کسب و کارتان کمک می کند و مشتریان آن را به یاد می آورند. یک لوگوی متمایز، شعارهای جذاب و یک پیام بازاریابی قوی برای افزایش آگاهی مهم هستند.

اگر جمعیت شناسی مشتریان مختلفی دارید، ممکن است بخواهید در مورد تبلیغات هدفمند فکر کنید تا برای مخاطبان مختلف جذاب باشد. هر کاری که تصمیم دارید انجام دهید، مهم است که از رنگ‌ها، فونت‌ها و سبک‌های برند ثابت برای متمایز شدن از دیگران استفاده کنید.

۵- شامل یک فراخوان برای اقدام باشد

شما باید دقیقاً مشخص کنید که می خواهید کسی با دیدن تبلیغ شما چه کاری انجام دهد. آیا می خواهید آنها برای مرور محصولات شما از وب سایت شما بازدید کنند؟ آیا می خواهید آنها تماس بگیرند و پرس و جو کنند؟ نتیجه هر چه که باشد، یک فراخوان واضح برای اقدام ( call to action) برای یک تبلیغ موفق مهم است. از عبارات مستقیمی مانند “برای کسب اطلاعات بیشتر از وب سایت ما دیدن کنید” یا “امروز با ما تماس بگیرید” استفاده کنید.

مراقب باشید که فقط یک فراخوان برای اقدام در آگهی خود بگنجانید – مردم را گیج نکنید یا به آنها حق انتخاب بدهید. مشخص کنید مرحله بعدی چیست و چگونه می توانند اطلاعات بیشتری از کسب و کار شما پیدا کنند.

۶- از URL ها یا مراجع سفارشی استفاده کنید

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا تبلیغات تلویزیونی به شما می گویند که یک عبارت بسیار خاص را در انتهای یک تبلیغ جستجو کنید؟ کسب‌وکارها چگونه می‌توانند موفقیت کمپین‌های آفلاین خود را پیگیری کنند. برخلاف تبلیغات آنلاین، که در آن به داده های بلادرنگ دسترسی داریم، پیگیری موفقیت تبلیغات چاپی دشوارتر است. برای دریافت تخفیف، می‌توانید از مشتریان بخواهید که هنگام تسویه‌ حساب نقل قول کنند.

اگر یک تبلیغ آنلاین اجرا می کنید، می توانید موفقیت خود را در Google Analytics دنبال کنید و ببینید که یک صفحه وب خاص چقدر ترافیک می گیرد. با bit.ly می توانید لینک ها را کوتاه کرده و در فضا صرفه جویی کنید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید، گاراژ دیجیتال Google یک دوره کامل در زمینه بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما ارائه می‌دهد.

با درخواست از افراد برای بازدید از یک صفحه وب خاص یا نقل قول از یک اصطلاح کمپین خاص، می توانید تعداد افراد را اندازه بگیرید که به تبلیغات شما پاسخ می دهند و ببینید چه چیزی کار می کند.

۷- از زبانی ساده استفاده کنید

زیبایی و جذابیت تیتر تبلیغاتی در سادگی است!

ولی منظور از سادگی چیست؟ به‌طور کلی، بهتر است در تبلیغ نویسی از زبان رسمی و اداری استفاده نشود. اغلب مردم با آن‌ها راحت نیستند و حتی مقاومت هم می‌کنند. همین مسئله به پایین‌آمدن نرخ کلیک منجر می‌شود. شاید در حوزهٔ کاری شما صدها اصطلاح تخصصی وجود داشته باشد. استفاده از آن‌ها در متن تبلیغ، تخصص و اعتبار شما را نشان نمی‌دهد و فقط مخاطب را گیج و ناامید می‌کند.

پس متن تبلیغ را به‌گونه‌ای بنویسید که فهم و خواندن آن برای همه ساده باشد تا صمیمی‌تر به نظر بیایید و مخاطب را هم در همان اولین قدم دل‌سرد نکنید.

۸- وب سایت خود را بررسی کنید

اگر می‌خواهید مردم را به وب‌سایت خود هدایت کنید، باید مطمئن شوید که تأثیر خوبی ایجاد می‌کنید! یک وب سایت به روز و جذاب که در آن افراد می توانند در مورد کسب و کار شما و محصولات شما اطلاعات کسب کنند، کمک زیادی به تضمین فروش خواهد کرد.

وب سایت خود را مانند نمای فروشگاه مجازی خود در نظر بگیرید. با افزودن منظم محتوای تازه، عکس های هیجان انگیز و به نمایش گذاشتن بهترین کارهایی که انجام می دهید، آن را زنده نگه دارید!

اگر هنوز وب سایت مناسب کسب و کار خودت رو نداری آژانس دیجیتال مارکتینگ spmedia به راحتی به کمک شما می آید.

۹- از کمپین خود در رسانه های اجتماعی حمایت کنید

رسانه های اجتماعی یک ابزار رایگان فوق العاده برای بازاریابی است. حمایت از کمپین شما در رسانه های اجتماعی، چه پست فیس بوک باشد و چه در استوری های اینستاگرام، می تواند به جلب توجه بیشتر و همچنین معرفی کسب و کار شما به افراد بیشتری کمک کند. از مشتریان یا فالوورهای خود بخواهید که این خبر را منتشر کنند و پیام شما را به اشتراک بگذارند.

عکس های روی جلد خود را برای مطابقت با کمپین خود به روز کنید، یا از یک هشتگ کمپین استفاده کنید تا همه را درگیر کنید. Canva یک ابزار طراحی گرافیکی رایگان است که می توانید از آن برای منبع تصاویر و طراحی پست های رسانه های اجتماعی برای تجارت خود استفاده کنید.

۱۰- مشخصات تماس خود را وارد کنید

مهمتر از همه، فراموش نکنید که جزئیاتی را در مورد نحوه تماس افراد با شما درج کنید. مطمئن شوید که این موارد صحیح و به روز هستند. آخرین چیزی که می خواهید این است که فروش را از دست بدهید زیرا ایمیل های شما به آدرس اشتباهی می رود!

مواردی که شما درج می کنید بر اساس کسب و کار شما متفاوت است، اما اصول اولیه شامل شماره تلفن، ایمیل، وب سایت یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما می شود. به یاد داشته باشید، شما توسط فضا و توجه افراد محدود شده‌اید، بنابراین فقط مهم‌ترین موارد را برای خود و آن‌هایی که مشتریانتان استفاده می‌کنند، در نظر بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله به روش‌ های تبلیغات موثر برای فروش بیشتر پرداختیم. امیدواریم این نکات برای شما کاربردی بوده باشند. اگر شما هم از نکته‌ای در تبلیغات خود استفاده کرده‌اید که برایتان کارایی خوبی داشته است با ما در قسمت دیدگاه‌ها در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه